5 toitu, mida ei tohi kunagi süüa tühja kõhu peale…

5 toitu, mida ei tohi kunagi süüa tühja kõhu peale…

1. Tomatid
Tomatid on täis vitamiine, antioksüdante ja lahustuvaid koostisosasid. Kuid kui neid süüa tühja kõhu peale, tekib reaktsioon, mille käigus eraldub maohape ja põhjustada mao sulgumise.
See avaldab maole survet, mis põhjustab valu ja on eriti ohtlik nendele inimestele, kes kannatavad haavandite või reflukshaiguse käes.

2. Tsitruselised
Kuigi tsitrusviljad nagu apelsinid, greibid, mandariinid, sidrunid ja laimid sisaldavad endas C-vitamiini, kiudaineid, antioksüdante, kaaliumi ja kaltsiumi, võivad need siiski ärritada juba põletikus söögitoru.
Kui sa ihkad tühja kõhu peale mõnda puuviljasiis võta kas maasikad, arbuusi, mustikaid, õunu või vaarikaid.

3. Küpsetised/ saiakesed

Kuigi croissandid ja saiakesed on maitsvad, on nad täis pärmi, mis ärritab mao limaskesta ja võib põhjustada puhitust.

4. Gaseeritud joogid
Uuringud on näidanud, et gaseeritud joogid suurendavad vähiriski, südamehaigusi, diabeeti ja maksakahjustusi. Limonaad sisaldab umbes 8-10 teelusikatäit suhkrut, mis põhjustab kiire insuliini voolu ja see omakorda vallandab adrenaliini tõusu. Tulemuseks on kõrge suhkrutase ja võõrutusnähud!

5. Kohv ja tee
On äärmiselt ahvatlev lülitada hommikul esimese asjanal sisse kohvimasin, kuid see ei ole su mao parimates huvides! Juues kohvi tühja kõhu peale võib suurendada soolhappe taset kuni punktini, millele järgneb oksendamine või kõhukinnisus. Suurenenud happe tasemed aeglustavad ka valgu seedimist, mis põhjustab puhitust, soolepõletikku või isegi käärsoolevähki.
Tee joomine tühja kõhu peale vähendab sappi ja võtab ära söögiisu.

Siin on 7 toitu, mida sa peaksid sööma tühja kõhuga:
1. Kaerahelbed – täis kiudaineid, soodustab seedimist, parandab ainevahetust ja alandab kolesterooli.
2. Munad – hämmastavalt tervislikud ja toidavad hästi.
3. Mustikad – täis toitaineid, mis parandavad vererõhku, suurendavad metabolismi ja parandavad mälu.
4. Arbuus – parandab südame- ja silmade tervist lükopeeni tõttu. Lükopeen on looduslik keemiline aine, mis annab puu- ja juurviljadele nende punase värvuse.
5. Pähklid – kõrge valgusisaldusega, head rasvad, mis täidavad kõhtu. Ühtlasi tasakaalustavad need ka kõhus pH taset, mis vähendab maohappeid ja haavandeid.
6. Papaia – on täis E-, C-vitamiine ja kiudaineid. See sisaldab papaiini, ensüümi, mis on abiks seedimisele ja vähendab käärsoolevähi haigestumise riski.
7. Tatar – rikas valkude ja raua poolest. Soodustab seedimist.

Related posts