7 ebatavalist märki, et sul on võib olla D-vitamiini puudus…

7 ebatavalist märki, et sul on võib olla D-vitamiini puudus…

Ainuke viis, kuidas D-vitamiini puudust tuvastada, on teha vereanalüüs.
Kuid abiks võivad olla ka märgid ja sümptomid, mis selle puudusega kaasnevad.

1. Tumedam nahk:
Kui nahk on tumedam, tekib päikese järgi 10 korda suurem vajadus, et saada heleda nahaga isikuga sama kogus D-vitamiini. Naha pigment toimib nagu looduslik päikesekreem – mida rohkem on pigmenti, seda rohkem aega on vaja veeta päikese käes.
2. Depressioon:
Üks D-vitamiini puuduse sümptomeid on halb tuju/ depressioon.
3. Vähemalt 50. aastane:
Umbes 95% eakatest kodanikest võivad põdeda D-vitamiini puudulikkust.
Vanem inimene, kes on üle 70-aasta, toodab sama päikese valguse käes 30% vähem D-vitamiini kui nooremad inimesed.
4. Rasvunud, ülekaaluline või suurem lihasmass:
D-vitamiin on rasvlahustuv ja see tähendab, et keha kogub seda.
Kui oled ülekaaluline või rasvunud, vajab su keha kesmisest inimesest rohkem D-vitamiini. Sama kehtib ka neile, kellel on suurem lihasmass.
5. Valutavad luud:
Paljud patsiendid, kes külastavad oma arsti ning kurdavad valutavate luude ja lihaste üle, pannakse vale diagnoos – fibromüalgia või kroonilise väsimuse sündroom.
Soovitav on siiski enne arsti diagnoosi paluda teha ka D-vitamiini taseme määramiseks vereanalüüs, et see välistada selle puudus.
6. Higistav pea:
Higistav pea on D-vitamiini puuduse üks esimesi sümptomeid.
7. Soolestiku probleemid:
Nagu varem sai mainitud, on D-vitamiin rasvlahustuv. Kui sul esineb seedetrakti probleeme, mis mõjutavad keha võimet rasva säilitada, võib sul olla madal D-vitamiini tase.
D-vitamiini allikad:
Suurepärased D-vitamiini allikad on: teraviljatooted, apelsinimahl, tavaline jogurt, delikatessliha, siga, veiseliha maks, lõhe, munad ning puu- ja juurviljad.

Related posts