9 veidrat vihjet, et sind vaevab valgu puudulikkus…

9 veidrat vihjet, et sind vaevab valgu puudulikkus…

Inimkeha koosneb umbes 220 miljardist rakust, millest kõige olulisem ehitusmaterjal on valk. Valgu puudulikkus häirib normaalset vööt- ja silelihaste tööd, aeglustab epiteelirakkude uuenemist, ensüümide moodustumist, hormoone ja teisi bioloogiliselt aktiivseid aineid.
Imetajate organismis on valk kõige olulisem komponent, ilma selleta ei ole võimalik inimese või looma olemasolu.

9 märki, et su keha ei saa piisavalt valku

1. Kõrge kolesteroolitase
Kõrge kolesterooli- ja triglütseriidide taset ei põhjusta ainult rasvane toit, vaid on tihti ka hormonaalse tasakaalutuse, suurenenud põletiku ja kõrge suhkrusisaldusega toitumise tulemus.
Need, kes kipuvad vahetama valgu toidud magusate suupistete, pakendatud kauba ja rafineeritud süsivesikute vastu, suureneb risk maksafunktsioonihäiretele ja kõrgele kolesteroolitasemele.

2. Ärevust ja tujukus
Aminohapped on neurotransmitterite ehitusplokid, mis kontrollivad meeleolu.
Valgud toetavad aju hormoonide serotoniini ja dopamiini sünteesi, mis mõlemad soodustavad positiivseid tundeid, rahu ja põnevust.

3. Treening kannatab
Valku on vaja uue lihasmassi ehitamiseks ning energia ja motivatsiooni säilitamiseks.
Toitumine, mis on madala valgusisaldusega, võib põhjustada väsimust, lihasnõrkust ja rasva suurenemist. Võid küll teha rohkem trenni teha, kuid tulemus on minimaalne.

4. Halb uni
Unetus ja halb uni on sageli seotud ebastabiilse veresuhkru tasemega, mida põhjustab serotoniini tootmise vähenemine ja kortisooli tõus. Veresuhkur kõigub kogu päeva ja jätkub öösel.
Süsisvesikud vajavad rohkem insuliini kui rasva ja valku.
Süües enne magamaminekut valgurikkaid toite, toetab see serotoniini ja trüptofaani tootmist ja on minimaalse mõjuga veresuhkru tasemele.

5. Ähmane mõistus
Valku on vaja tervilsiku neuroloogilise funktsiooni toetamiseks. Seega probleemid nagu motivatsioonipuudus, halb mälu ja keskendumisvõime on sageli märk neurotransmitteritte nagu serotoniini, dopamiini, adrenaliini ja noradrenaliini puudumisest. Need neurotransmitterid sünteesitakse ajus aminohapete abil.
Teaduslikult on tõestatud, et toitumine koos piisava tööga võib parandada motoorseid oskusi, õppimist ja töö tulemuslikkust.

6. Gaasid ja ei saa WC-s käia
Aminohapete tarbimine on hädavajalik seede- ja ainevahetusfunktsioonides.
Väsimus ja kurnatus võivad olla tingitud valgudefitsiidist. Kui asi on selles, siis kannatavad nii lihase kokkutõmbed seedetraktis, seedimisel ning ensüümide tootmine.

7. Püksid tunduvad kitsad
Kuigi mõnikord on valgurikas toit kõrgema kalori kui süsivesikute sisaldusega, siis kõrge valgusisaldusega toitumine annab pikemaajalise täiskõhutunde kui süsivesikud ja sahhariidid. See aitab vältida näksimist ja ülesöömist. Valk aitab ka reguleerida veresuhkru taset, mis aitab vähendada isusid ja säilitada rohkem lihaseid.

8. Ebaregulaarne menstruaaltsükkel
Menstruaaltsükli häired ja viljatus on kõige tavalisem polütsüstiliste munasarjade sündroom. Rasvumine ja eeldiabeet on peamised tegurid antud olukorras. Kõrge suhkru ja sahhariidide sisaldus ning madala valgusisaldusega toidud võivad põhjustada insuliini resistentsust, põletikku, väsimust ja kaalutõusu. See kõik mõjutab hormoone, mille ülesandeks on säilitada korrapärane tsükkel.

9. Sagedased vigastused ja aeglane paranemine
Madala valgusisaldusega toit suurendab riski kukkuda, aeglast luu paranemist, luude nõrkust, lihaste kadu, luumurde ja osteoporoosi.
Valku on vaja kaltsiumi imendumiseks ja luukoe ainevahetuseks.

Related posts