18 toiduainet, mida peaksid sööma, kui sind vaevab kõhukinnisus…

18 toiduainet, mida peaksid sööma, kui sind vaevab kõhukinnisus…

   
PIRNID
Puu- ja köögiviljad on üldiselt kõhukinnisuse korral head, sest on vee ja kiudainete allikad.
Pirnid, õunad ja ploomid sisaldavad oma koores palju kiudaineid, seega on parem neid tarbida toorelt.
POPKORN
Popkorn ei ole mitte ainult maitsev suupiste, vaid ka suurepärane toitaine, mis aitab leevendada kõhukinnisust.
Need on täis kiudaineid, millest paljud inimesed teadlikud ei ole.
MANDLID
Mandlid on suurepärased kõhukinnisuse korral.
Nagu ka teisi pähkleid, tuleb neid tarbida väikestes kogustes koos rohke veega.
Ka seemned on head seedimise soodustajad. Kui sul ei ole isu mandlite või mõne muu pähkli järgi, siis haara peotäis kõrvitsa- või päevalilleseemneid.
LÄÄTSED
Läätsed, mis on kõrge kiudaine sisaldusega ja omadustelt ubade sarnane.
KARTUL/ KARTULISALAT
Jahutatud kartulites on kiudained.
Rohkem kiudaineid leidub kartulikoortes, seega veendu, et küpsetad kartulit koos koorega.
ARBUUS
Arbuus on palju enamat kui lihtsalt maitsev suvine vahepeala.
Selles ei ole palju kiudaineid, kuid sisaldab 92% vett, mis soodustab väljutamist.
KAERAHELBED
Kaerahelbed on täis lahustuvaid ja mittelahustuvaid kiudaineid.
Kaerahelbed aitavad ka vett siduda, mis aitab seedimisele kaasa.
VAARIKAD
Magus kõhukinnisuse ravim.
Tee oma valik mahlakate vaarikate, murakate või maasikate vahel.
KUIVATATUD PLOOMID
Kõik kuivatatud puuviljad on head kõhukinnisuse leevendajad. Seega võid valida datlite, viigimarjade, ploomide, rosinate, aprikooside jne vahel.
Mustad ploomid on suurepärased, sest nad ei sisalda mitte ainult kiudaineid, vaid ka sorbitooli, mis on looduslik kõhulahtisti.
KOHVI
Eksperdid usuvad,et kohvi stimuleerib käärsoole lihaste kokkutõmbumist, mis aitab kaasa WC külastusele.
JOGURT
Jogurt on väga hea seedetrakti tervisele.
Paljud jogurtid sisaldavad elusaid aktiivseid piimhappebaktereid või probiootikume, mis toodavad sooleseinas häid baktereid.
KIIVID
Paljud puuviljad on kõrge suhkru sisaldusega, mis võivad põhjustada gaase. Kõrge kiudaine ja madala suhkru sisaldusega kiivid ei tekita punnis kõhtu.
APELSINID
Tarbi apelsinimahla asemel päris apelsine.
Tsitrusviljad sisaldavad flavanooli nimega naringeniin, mis Hiina teadlaste kohaselt võiks toimida lahtistina ja aitavad ravida kõhukinnisust.
SPINAT
Spinat, nagu enamus toiduaineid, on kõrge kiudainete sisaldusega. See sisaldab ka magneesiumi, mis on kasulik kõhukinnisuse leevendamisel.
OAD
Oad sisaldavad vastupidavat ja kiulist tärklist, mis aitab parandada jämesoole läbimise aega, toimib kerge lahtistina ja aitab tasakaalustada seedetraktis baktereid.
TÄISTERALEIB
Täisteraleiva söömine on hea viis vältida ummistusi: neis on kõrge sisaldus liitsüsivesikuid ja kiudaineid, mis on madala rasvasisaldusega.
BROKOLI
Brokoli on kiudainete superstaar. Brokolis on vähe kaloreid ja see on suur toitaine allikas.
PÄHKLID
Nii nagu paljudes teistes toitainetes, on ka pähklites tohutul hulgal kiudaineid. Parimad pähklid on maapähklid, kreeka pähklid ja parapähklid ehk Brasiilia pähklid.
Lihtsalt veendu, et sa ei söö neid liiga palju: pähklid on kaloririkkad.
   

Related posts

error: Sul puudub kopeerimisõigus! !!