B12-vitamiini puuduse sümptomid, mida ei tohiks kunagi ignoreerida…

B12-vitamiini puuduse sümptomid, mida ei tohiks kunagi ignoreerida…

Kui me vananeme, aeglustub kehas B12-vitamiini imendumise võime. See vitamiin aitab valmistada punavereliblesid ja DNA-d. Kuna inimkeha ei ole võimeline ise tootma B12-vitamiini, on oluline, et me saaksime seda toidulisanditest või loomsest toidust.
B12-vitamiini puuduse sümptomid:

Raskusi ärkvel olemisega:
Üks suurimaid märguandeid B12-vitamiini vaegusest on väsimus. See ei ole siiski normaalne väsimus. Kui sa magad pidevalt vähemalt 8 tundi ja oled ikka väsinud, võid kannatada B12-vitamiini puuduse käes. Inimkeha toetub sellele vitamiinile, et toota punaseid vereliblesid. Mida rohkem punaseid vereliblesid, seda rohkem hapnikku kantakse läbi keha. Kuid väsimus on ainult 1 sümptomitest, seega ära kohe eelda, et sul on B12-vitamiini puudus.
Nõrgad lihased:
Et hoida lihased tugevad, vajavad need hapnikku. Punased verelibled, mis lihastele hapnikku manustavad, toetuvad B12-vitamiinile.
Seega, kui sul B12-vitamiini puudus, on su lihased nõrgad.
Mälukaotus:
Seda märki aetakse tihti segamini Alzheimeri tõve ja dementsusega. Selles võib süüdi olla ka B12-vitamiini puudus.
Nagu juba mainitud sai, B12-vitamiin aitab moodustada punaseid vereliblesid. Kui kehas ei ole piisav kogus punaseid vereliblesid, ei saa su aju piisavalt hapnikku. Ja kui aju ei saa piisavalt hapnikku, siis ta ei tööta see korralikult. See võib põhjustada ähmast mälu.
Kahvatu nahk:
Kui sa märkad, et su jume on kollakas, võib sul olla B12-vitamiini puudus. See juhtub siis, kui punased verelibled lõhustuvad ja põhjustavad bilirubiini vabanemise. See annab nahale kollaka jume.
Sul võib olla ka kollatõbi, mistõttu tuleks esmalt siiski konsulteerida arstiga.
Punane ja sile keel:
Väikeseid muhke keelel nimetatakse papillideks. Inimestel, kes kannatavad B12-vitamiini puuduse käes, kaovad need papillid keelelt. Uuringud on näidanud, et inimesed kurdavad ka keele tagaosa valu.
Enamus keelel asuvatest papillidest sisaldavad maitsemeeli. Kui sa kaotad neist suurema osa, ei maitse toit enam hästi.
Probleemid silmadega:
B12-vitamiini puuduse rasketel juhtudel võib kahjustuda nägemisnärv. Võivad ummistuda ka võrkkesta suunduvad veresooned. See võib põhjustada kahekordset või hägust nägemist ja isegi nägemise kadu.
Kui sa märkad nägemise langust, ära pane ise diagnoosi ja mine arstile.
Sammud B12-vitamiini puuduse kõrvaldamiseks:
Esimene samm on toitumise muutmine. Lisa menüüsse B12-vitamiini allikad nagu kala, kana ja lammas.Võid lisada ka veiseliha ka kanamaksa.
B12 toidulisandid:
Kui õige toitumine ei ole hea lahendus, on teiseks võimaluseks võtta B12 toidulisandeid.
Kaks head täiendus võimalust on metüülkobalamiin ja tsüanokobalamiin. Mitte võtta ilma arstiga nõu pidamata.
Need toidulisandid on head ka siis, kui sa ei söö liha.
Kvaliteetsed probiootikumid:
Veel üks suurepärane lahendus on võtta kvaliteetseid probiootikume. Need aitavad B12-vitamiinil tõhusamalt imenduda. Kvaliteetse probiootikumi allikas on keefir, tume šokolaad ja kombucha ehk teeseenejook.

Related posts

error: Sul puudub kopeerimisõigus! !!